ישראל היא אחת ממדינות הסטארטאפ הביו-רפואיות המובילות בעולם — עם ריכוז גבוה במיוחד של חברות biotech ומכשור רפואי ביחס לאוכלוסייה. שוק הייצוא הביו-רפואי הישראלי מסתכם בכ-4–5 מיליארד דולר בשנה.

לאן הולך הייצוא?

ארה"ב היא השוק הגדול ביותר לייצוא ביו-רפואי ישראלי — עם נתח של כ-30–35% מסך הייצוא. אבל הנתח הזה יכול להיות גדול בהרבה, אם חברות ישראליות ידעו כיצד להיכנס לשוק בצורה נכונה.

האתגרים הייחודיים

מעבר לרגולציה, האתגר הגדול ביותר שחברות ישראליות מדווחות עליו הוא בניית רשת מקומית בארה"ב. שוק הפרמה האמריקאי הוא שוק של קשרים — ובלי נוכחות אמיתית, עם אנשים שמכירים את הנוף, קשה מאוד לפרוץ.

ישראל פיגא כגשר

לאחר 15 שנה בשוק, ישראל פיגא מספק בדיוק את הגשר הזה: היכרות עמוקה עם תעשיית הפרמה הישראלית מצד אחד, ורשת עסקית מבוססת בשוק האמריקאי מצד שני. זה לא רק יתרון — זה ייחוד.